۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۴۲

فعالي:

2 اثر تاريخي بجستان به تملك ميراث فرهنگي در آمد

2 اثر تاريخي بجستان به تملك ميراث فرهنگي در آمد

مشهد - خبرگزاري مهر: مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي گفت: در راستاي حفاظت و صيانت از ميراث فرهنگي 2 اثر تاريخي اين شهرستان به تملك اداره ميراث، صنايع دستي و گردشگري بجستان درآمد.

به گزارش خبرگزاري مهر، فريدون فعالي اظهار كرد: كاروانسراهاي خار فيروزي و آهنگ در اجراي ماده سوم قانون اساسنامه ميراث فرهنگي پس از طي مراحل قانوني در فهرست آ ثار ملي كشور به ثبت رسيده و بر همين اساس حفاظت، نگهداري و حراست از آثار مذكور از وظايف و تكاليف قانوني ميراث فرهنگي كشور است.

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي بيان كرد: 2 اثر مذكور از آثار به جا مانده از اواخر صفويه و اوايل قاجاريه هستند كه به عنوان رباط بين راهي با دارا بودن ارزشهاي تاريخي و فرهنگي و با وجود ثبت در فهرست ميراث ميراث ملي ايران وضعيت مالكيت آن نامشخص بود.

فعالي افزود : بر همين اساس با پيگيري هاي صورت گرفته و طي مراحل قانوني اين آثار به تملك اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي وگردشگري خراسان رضوي در آمد.

وي اظهار كرد: از سال 89 تا كنون6 اثر تاريخي شامل 2باب باغ منزل و 4باب كاروانسرا در بجستان به تملك اين اداره كل در آمده كه تاثير زيادي در حفاظت نگهداري، تغيير كاربري و احيا بنا هاي مذكور دارد.

رباط آهنگ با مساحت 150متر مربع ورباط خار فيروزي با مساحت 180متر مربع جزء كاروانسراي سرپوشيده بين راهي بجستان است.

 

کد خبر 2086115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha